Naar alle opleidingen

Dynamics 365 Marketing voor marketingprofessionals

In een mum van tijd leer je de basisprincipes van Dynamics Marketing en die te gebruiken voor je marketingautomatiseringscampagnes. Hierna ben je in staat om zelfstandig campagnes op te zetten en uit te voeren.

2 tot 4 uur
0
,-
Online
Nederlands
Over deze opleiding

Wat zou het toch lekker zijn, als je marketingautomatisering op rolletjes liep.

Je hebt je er al flink in verdiept en wéét wat de mogelijkheden van marketingautomatisering zijn. Je team heeft ook al een paar mooie mails geschreven, klaar om naar je prospects te sturen. 

Maar: hoe werkt die verdomde Dynamics 365 Marketing-tool nou toch? Jullie hebben er echt al meerdere keren mee zitten stoeien, maar het werkt nog steeds niet zoals je dacht dat het zou werken.

Goed, jullie hebben een doelgroep kunnen aanmaken voor een te gekke campagne, maar daarin mis je toch echt nog 150 klanten. Hoe dan? 

(Enne, hoe krijg je die doelgroep eigenlijk in die e-maileditor?)

Zo irritant dit!

Maak je geen zorgen, je bent niet de enige met deze frustratie. Ik zie veel bedrijven hiermee worstelen en krijg deze vragen regelmatig. Daarom heb ik een training voor je ontwikkeld:

Dynamics 365 Marketing voor marketingprofessionals

In maximaal 4 uur leer je de basisconcepten van Dynamics Marketing en hoe je die gebruikt voor je marketingautomatiseringscampagnes. Na het afronden van deze training kun je zelfstandig inbound- en outboundcampagnes opzetten en uitvoeren. Je leert namelijk:

  • Doelgroepen samenstellen op basis van profielkenmerken in Dynamics 365
  • Marketing-e-mails opstellen en personaliseren
  • Een marketingformulier maken voor een inboundcampagne
  • Een periodieke nieuwsbrief maken voor je klantenbestand
  • Klantreizen maken, waarin je de aflevering van e-mail automatiseert
  • Live evenementen - zoals webinars - organiseren en uitvoeren

Voorkennis

Basiskennis van de principes van marketingautomatisering is een must, net als basiskennis van Dynamics 365 als CRM-applicatie.

Doelgroep

Voor jou, als je een marketingprofessional bent die met Dynamics Marketing aan de slag gaat voor je marketingautomatisering.

Modules

Sed posuere consectetur est at lobortis. Vestibulum id ligula porta felis euismod semper. Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet.

Segmentenbouwer

Ik begeleid je door de segmentbouwer van Dynamics Marketing: je leert verschillende segmenten maken met gerelateerde tabellen, inclusief contactpersonen, accounts en potentiële klanten.

Inbound- en outboundcampagnes

Je leert marketing-e-mails en klantreizen te maken, zodat je voortaan outboundmarketingcampagnes kunt opzetten.

Klantreizen

Knowledge of the Dynamics 365 platform and an understanding of basic marketing principles. Power Platform experience, especially in model-driven applications, is also recommended.

Onderwerpen

  • Onderwerp
  • Onderwerp
  • Onderwerp

Marketingevents

Je leert de evenementenmodule van Dynamics Marketing gebruiken voor het opzetten van een live evenement. Je doorloopt hierbij elke stap, vanaf het organiseren van het evenement tot en met de uitvoering. Je maakt ook een webinar aan met Microsoft Teams.

A/B Testen

Je leert A/B-testen toe te passen op je marketingcampagnes én hoe je dit gebruikt om goed scorende e-mailcampagnes te ontwikkelen.

Realtime Marketing

Je leert triggers, marketing-e-mails en klantreizen te gebruiken, zodat je voortaan inboundmarketingcampagnes kunt opzetten.

Training boeken

Vul het onderstaande formulier in om de training te boeken.

Ik neem contact met je op om de gewenste data te bespreken.

Bedankt voor je aanvraag! Ik reageer binnen één werkdag.
Oeps! Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw

Over je trainer

Je mag me wakker maken voor powerliften of een potje padel, maar daar heeft je organisatie niet zo veel aan. Gelukkig mag je me ook wakker maken voor jouw klantcontacten en het verbeteren daar van. Ik ga ‘aan’ op het gebruiken van de data en analyses uit jouw klantendatabase voor het ontwerpen van de ideale klantervaringen. Klantervaringen waarmee je je klanten upgradet naar superfans. 

Werken aan procesplaten voor klantcontact geeft me kippenvel.
Nee, niet figuurlijk. Letterlijk.

Noem het een obsessie, maar ik zie overal hoe organisaties hun contact met klanten hebben geregeld. En hoe ze het níét hebben geregeld: als ik bel naar mijn verzekeraar en vier keer doorverbonden word voor ik de juiste persoon aan de lijn heb. Of als ik bij de zelfscankassa van een bouwmarkt dik 15 seconden wacht op mijn bon. Mijn kennis van IT en marketing maakt dat ik zie: het kan zoveel sneller en slimmer.

Vrienden worden op LinkedIn?

Digitale brochure ontvangen?

Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh.

Bedankt voor je inschrijving. Je zal de digitale brochure zo snel mogelijk ontvangen.
Oeps! Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw