Naar alle cases

"Kevin is écht een expert."

Als marketeer wil je dat je CRM-systeem vóór je werkt. Dat het je krachtigste middel is in plaats van een frustrerend doel. Maar hoe kom je op dat punt en nog belangrijker: hoe zet je de volgende stap? MaxGrip schakelde mij in.

Oplossingen van studiocx

CRM-strategie voor blije klanten
Breng je CRM-strategie tot leven

Toegepaste technologieën

Dynamics 365 Customer Insights

Over dit bedrijf

Gespecialiseerd consultancybureau

Wat doet MaxGrip precies?

"MaxGrip is een consultancybureau op het gebied van assetmanagement en industrieel onderhoud. Het gaat dan om fysieke assets, zoals machines en apparatuur, pijpleidingen en opslagtanks. Wij helpen onze klanten een zo optimale prestatie(duur) uit hun assets te halen. Zo verhogen onze klanten hun productiviteit, veiligheid en energie-efficiëntie, en verminderen ze hun afval én kosten.” 

MaxGrip werd in 1997 opgericht en heeft inmiddels kantoren in Nederland, Maleisië en de VS. Zo kunnen ze hun nationale klanten helpen, zoals waterschappen en waterzuiveringsstations, maar ook hun wereldwijd opererende klanten, zoals FrieslandCampina, Heineken, Shell, Nestlé en FedEx. 

Andere klanten van studiocx

Waarom schakelde MaxGrip studiocx in?

In 2019 schafte MaxGrip Microsoft Dynamics aan als CRM-systeem voor hun sales en marketing. Het is een werkelijk fantastisch programma met ongekende mogelijkheden. Maar, wie er niet bekend mee is, kan er makkelijk in verdwalen. "Bij de invoering van Dynamics wilden we iemand hebben die over onze schouder meekeek, maar ons ook adviseerde hoe we het beste gebruik konden maken van dit uitgebreide systeem", vertelt Marco.

MaxGrip benaderde mij voor hulp. "Kevin is écht een expert en hij kan je zo vertellen welke functionaliteiten er zijn, wat die precies doen en welke resultaten ze hebben. Hij legt je uit hoe je het beste met Microsoft Dynamics werkt en neemt je bij de hand om het systeem onder de knie te krijgen."

Wat doet studiocx voor MaxGrip?

Algemeen gezegd: ik hielp en help MaxGrip met het inzetten van Dynamics Marketing. Specifiek betekent dit, dat ik: 

  • MaxGrip heb geholpen Dynamics Marketing in te richten naar hun wensen en behoeftes;
  • ze heb geleerd hoe het systeem werkt;
  • ze wegwijs heb gemaakt in alle functionaliteiten;
  • HTML-code heb geschreven voor het personaliseren van hun nieuwsbrieven.

Sparringspartner voor Microsoft Customer Insights

Elk kwartaal heb ik met Marco een meeting. Daarin beantwoord ik vragen en ben ik een sparringpartner voor specifieke vraagstukken, zoals de overgang naar het nieuwe Microsoft Dynamics-systeem.

Welke voordelen haalt MaxGrip uit de samenwerking met studiocx? 

Marco is overtuigd van de toegevoegde waarde van Microsoft Dynamics 365 Customer Insights en mijn begeleiding. "We tillen hoe we met het systeem werken continu naar een hoger niveau. Daardoor halen we er steeds betere resultaten uit:  

  • We zijn efficiënter gaan werken, waardoor het beheren van interne processen minder tijd kost;
  • We hebben veel automatiseringen kunnen doorvoeren en optimalisaties uitgevoerd. Ook daardoor zijn we minder tijd kwijt zijn aan het beheren van onze interne processen;
  • We bieden een betere klantervaring; én 
  • We kunnen het moment van overdragen van leads van Marketing naar Sales steeds beter timen.

Ik ben ervan overtuigd dat al dit werk meer kwalitatieve leads oplevert en onderaan de streep bijdraagt aan de omzet.”


Meer weten?

Neem gerust contact op via

Bekijk deze case ook

Case:

Premium Audio

Grip op de klantreis binnen een b2c-ecommerce omgeving

Met lange beslissingstrajecten van consumenten binnen een concurrerende markt zorgt Premium Audio voor een onuitwisbare indruk in elk contactmoment.

StudioCX oplossingen

CRM-strategie voor blije klanten
Breng je CRM-strategie tot leven
Bekijk deze case